سرزمین نخل و قلم

اینجا مردمانش عاشق بارانند

سرزمین نخل و قلم

اینجا مردمانش عاشق بارانند

از قرص آغاز شد ...

نمی دونم از کجا شروع کنم همیشه آغاز سخت و دلهره آوره. سی سال سن دارم و پدر یک خانواده، اعتیادم از یک غرور و بی اطلاعی ساده شروع شد. چند سال پیش در یک محفل شبانه با دوستان نشسته بودیم که سر صحبت باز شد و منم حسابی از کار و روزمرگی زندگی نالیدم و هر کدوممون از وضعیت زندگی گفتیم تا این که یکی از دوستان از تجربه خودش در مورد استفاده از قرص ترامادول گفتکه چند روز پیش برای اولین بار استفاده کرده منم حسابی جذب حرفاش شدم و درخواست قرص کردم و یکی بهم داد، بعد از گذشت حدود یک ساعت احساس خوشی بهم دست داد و حال خوبی داشتم. فرداش و روزهای دیگه هر روز مصرف میکردمو حسابی هم لذت می بردم تا چشم باز کردم دیدم محتاج قرص شده بودم و اگه مصرف نمی کردم احساس کسلی، خستگی، ضعف، نگرانی بی مورد، استرس، اختلال خواب ، درد شکم، عصبانیت، بی اشتهایی داشتم و حتی دو سه بار تشنج هم کردم. تنها راه فرار از این همه معضل مصرف ترامادول یا به قول دوستان مهربونی بود. مصرف ترامادول خیلی شایع شده بود و حتی افراد خیلی کم سن و سال رو می دیدم که قرص خریداری میکردند افرادی رو می دیدم که برای فرار از هر مشکلی رو به مصرف می آوردن. عده ای برای فرار از خستگی کار و عده ای دیگر که شایع تر بود برای هر چه بیشتر به تاخیر انداختن انزال خود در روابط جنسی، اما نتیجه ش ناتوانی و اعتیاد همه ی آنها بود. اعتیادی که از شنیدنش بشدت عصبانی میشدم و انکار میکردم. دیگه شده بودم یک موجود بی مصرف و حقیر دیگه تحمل نداشتم بلاخره تصمیم به ترک گرفتم و با راهنمایی دوستانم در انجمن NA بر مشکلاتم فایق آمدم اما هنوز حسرت گذشته ای رو میخورم که میتونستم با یک نه گفتن، با یک کسب اطلاع، با یک فکر، با یک انگیزه، با یک هدف، اون رو قشنگ و زیبا رقم بزنم.

به قلم : رها یافته ...

نظرات 15 + ارسال نظر
مهشید شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 06:41 ب.ظ http://www.luxfa.ir

درد کشیده شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:17 ب.ظ

همیشه برایم سوال بوده و هست رویدر یک شهر بن بست است و مسیر رفت و امد مسافران نیست اما چه شده که اینقدر آسیب دیده! این خبری که رویدرنیوز عبدالرحمن نیوز انداخته خبری ساده نیست حتما سکوت رویدرنیوز داره میشکنه
در سال های گذشته شوراهای بوده اند مثل علی شاعر که هر جمعه مردم را یاداوری و اگاهی می داد به حمدالله اینقدر ما مشکل نداریم چرا امروز عده ی که مسئول شهر هستند یک جمعه نیامده اند تهدید کنند و تذکر بدهند؟تو رویدر همه می شناسند که قرص می فروشد و که مواد فروشه ؟ که ناس فروشه ؟ اما چرا اقدامی نمیشه؟شاید ما نمی بینیم؟
وووووو
دوست دارم این عنوان داشته باشه این خبر:
وقتی همه خوابیم!؟

یاس شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:19 ب.ظ

اگه بخوام برترین پست سال رویدرنیوز رو انتخاب کنم این پست رو انتخاب میکنم

واقعا آمار جوانان و نوجوانانی ک اعتیاد به قرص پیدا کردن فوق العاده بالاست

پیشنهاد میکنم همچنان پیگیر این موضوع باشید و با همکاری انجمن NA همایش و سیمینار برگزار کنین و روانشناس و کارشناس بیارین و خلاصه سمج باشین و زوم کنین رو این قضیه و جامعه رو نجات بدیم چرا که پویایی یک جامعه بسته به نیرو و قوای جوانی هست اگه اون از بین بره جامعه هم از بین میره

تعداد داروخانه های شهرمون از سوپرمارکت ها بیشتر شده

معلم شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:26 ب.ظ

من با درد کشیده موافقم.
شیخ عبدالکریم محمدی که آمده بود رویدر و جلسه داشت با معلمان سوال شد از این روشنفکر مذهبی ،که چه کار کنیم جوانان ما خیابان خواب نشوند ایشان فرمودند به صورت غیر مستقم که مقصر خود شما هستید رویدرکه یک منطقه بن بسته و رفت و امد ها را میشه کنترل کرد و همه یکدیگر را می شناسند چرا باید اینطور باشه!!!!!!!!!!!

همت شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:01 ب.ظ

مشکل مسولان ما اینه که هیچ کس نمی خواد خودش را به قول معروف خراب کنه یعنی می ترسند !از فلان خانم مواد فروش حرف بشنوند....

دلسوز شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:40 ب.ظ

از اشتباهات دیگران درس بگیریم.....

علت یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:02 ق.ظ

تو برخی آرایشگاههای مردانه قرص پخش میشه ولی هیچکس نمیاد جلو شونو بگیره.به قول یکی از پزشکای رویدر سن اعتیاد به قرص به راهنمایی رسیده تو رویدر.

محمد بنده خدا یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 01:23 ق.ظ

چراشما به فکر زن وبچه خودتون نیستی جای تاسفه واقعا زن وبچه چه گناهی کردن واقعا که زشته از خدا نمیترسین

درنا یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 08:00 ق.ظ

دلم آتیش می گیره وقتی جوانی می بینم که خانوادش سخت گیری براش ندارند. و احترامی براش قائل نیستند

کانون وبلاگ نویسان شهرستان خمیر یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:45 ق.ظ

قابل توجه وبلاگ نویسان شهرستان خمیر موج وبلاگی بزرگ هفته دفاع مقدس به مناسبت هفته مردان مرد منتظر حضور گرمتان با مطالب زیبا در این زمینه هستیم

رویدری یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:30 ب.ظ

باید در انتخاب دوست دقت کرد

رویدرنیوز عزیز.. یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 01:29 ب.ظ

خبر داری دیگه خیلی داری نظرات رو فیلتر میکنی..
فراموش نکن که این به سایت خودت صدمه میزنه

منصف دوشنبه 1 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:29 ق.ظ

مشکل در این است که مردهای خانه نقش آنچنانی ندارند وقتی مرد نقش خودش را در خونه اجرا نکنه خانم خونه که طبیعتش نرم است ونمیتونه بر فرزندش سخت بگیره واگه هم بگیره دانش امز دبیرستانی یا راهنمایی به قول دوستان از مادر حرف شنوی ندارد.به امید حل مشکلات

parsa سه‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 01:34 ب.ظ

خدا رحم کنه . . .

دانش آموز شنبه 6 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 08:54 ب.ظ

این یکی از بهترین پست هات بود که خوندم.
واقعا جای تاسفه. من خوندم دبیرستانی ام. به وضوح این چیزا رو تو مدرسه می بینم. حتی جدیدا تو راهنمایی هم مد شده که خیلیا از این قرص ها استفاده میکنن. به نظر شما چرا باید اینجوری بشه؟؟؟
حتی خود من هم بارها مورد چنین پیشنهادایی قرار گرفتم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد