سرزمین نخل و قلم

اینجا مردمانش عاشق بارانند

سرزمین نخل و قلم

اینجا مردمانش عاشق بارانند

نوروز رویدر...

وجود کوهستانهای زیبا و سر به فلک کشیده، آبهای روان با چشم اندازهای بدیع و نخلستانهای سرسبز، منطقه رویدر را به یکی از مناطق دیدنی و گردشگری استان تبدیل کرده است.
رویدر، با مختصات 55 درجه و 25 دقیقه طول شرقی و 27 درجه و 28 دقیقه عرض شمالی در 90 کیلومتری شمال غربی بندرخمیر و 120 کیلومتری بندرعباس واقع شده است. این شهر از غرب به کوه شب، از جنوب به کوه رخ رویدر و از شمال شرق به کوه هاوخشو محدود می شود و در یک دره واقع شده که نخلستانهای سرسبز و سربه فلک کشیده آنرا همچون نگینی در بر گرفته اند. این شهر از سطح دریا 830 متر ارتفاع دارد و آب و هوای آن در تابستان گرم و در بهار و زمستان مطبوع و معتدل است.
شهر رویدر بنا به شرایط مساعد اقلیمی به بهترین مکان تفریحی منطقه بویژه در فصل زمستان و بهار تبدیل شده و هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشد. برخورداری این منطقه از تالابهای طبیعی، رودخانه ها و آبشارهای فصلی و جاذبه های ژئوتوریسم از جمله فضاهای طبیعی موجود و دیگر ظرفیتها در راستای گسترش صنعت گردشگری است. دره چورستان با چشم انداز زیبا و دل انگیز، تنگه بناب ، ارتفاعات رخ که همچون دیواری بلند ، چشم انداز این شهر را غنا بخشیده ، چشمه آب سرد انجیری ، منطقه کویردان و دمپرو، غارهای ترد، قلعه برج و خانه قاضی از مکانهای دیدنی و تاریخی منطقه رویدر محسوب می گردد. از سوغاتهای این منطقه می توان به نان چرک، خرما چنگال، حصیر، زنبیل و دیگر صنایع دستی اشاره کرد. بورک، قلیه ماهی ، کماچ، نان مهیاوه، شله و نان محلی لیته و چرک از غذاهای محلی و خوشمزه رویدر به شمار می رود که کام هر گردشگری را شیرین میسازد.شهر رویدر در سال 1385 و قبل از تبدیل شدن به شهر به همراه 39 روستای دیگر در کشور به عنوان روستاهای هدف گردشگری از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب شده و در همین راستا طرح جامع گردشگری در سال 87 مطالعه ، تهیه و مدون شده است.
شهردار رویدر درباره برنامه ریزی های شهرداری در ایام نوروز به صبح ساحل می گوید: دومین جشنواره بهار رویدر به تبع سال گذشته در سه شب با حضور اقشار مختلف مردم و با مشارکت دهیاری های بخش و محوریت شهرداری رویدر و شورای اسلامی شهر در محل بازارچه شهرداری برگزار می شود. هدف از این جشنواره ایجاد همدلی و همبستگی بین مردم، آشنایی با فرهنگ و تاریخ و هنر منطقه می باشد.
عبدالحکیم جعفری افزود: در این جشنواره با ایجاد غرفه هایی شامل صنایع دستی، ابزارآلات قدیمی و به نمایش گذاشتن رسوم و سنن گذشته و همچنین اجرای برنامه های مختلف هنری و فرهنگی علاوه بر ایجاد شور و نشاط در میان بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان در جشنواره موجب تقویت هویت در بین مردم به خصوص نسل های جدید خواهد شد.وی تاکید کرد: شهر رویدر به دلیل جاذبه های زیبای گردشگری همواره مورد توجه گردشگران و مسافران نوروزی بوده است که جا دارد در این زمینه مسوولین ذیربط نسبت به ایجاد زیرساخت های لازم توجه ویژه ای به این شهر داشته باشند.

به قلم عبدالسلام جمالی نوشته شده در اخرین شماره صبح ساحل در سال 91


صبح ساحل ( کلیک کنید)


ساخت خانه در آشانه کوه شب رویدر...

با کمک مالی شما عزیزان  ،کار نیمه تمام ساخت دومین خانه ،در آشانه کوه شب رویدر به پایان خواهد رسید...


ادامه مطلب ...

آخرین تغییرات قانون انتخابات شوراها...

بنابراین گزارش در ماده ۳ این طرح دو تبصره به بند (ه) ماده ۲۶ قانون به شرح زیر الحاق می شود:

تبصره ۱- کسانی که در دوره های قبل عضو شورا بودند به شرطی که در همان محل کاندیدای عضویت در شورا باشند، از شرط مدرک معافند.

تبصره ۲- هیات های اجرایی و نظارت در صورت ضرورت تاییدیه مدارک تحصیلی ثبت نام کنندگان را اخذ می نمایند.



افتخار دیگر برای رویدر...


جناب آقای خالد فراخور انتصاب شایسته شما را به سمت رئیس امور


مشترکین اداره برق شهرستان بندرخمیر تبریک می گوییم و برای


جنابعالی آرزوی موفقیت می کنیم.( رویدرنیوز)

جاده خطرناک رویدر باز هم حادثه آفرید!

 8 صبح ،ماشینی که از بندرعباس به سمت رویدر حرکت کرده بود  به دلیل نا اشنا یی با جاده خطرناک رویدر ازمسیرخارج شد...


ادامه مطلب ...