درد دل یک دختر دانشجو

عشقی که هوس نیست!

ادامه نوشته

چرا نظرات انتقادی ما در وبلاگ .... تایید نمی شود؟

ادامه نوشته

السیسی: شیفته شخصیت پوتین شده ام

دیدار جان کری از مسجد استقلال اندونزی

مسجد استقلال اندونزی

ادامه نوشته

آیا همیشه «مرد» خواستگار است؟

در جامعه ما درخواست ازدواج و خواستگاری معمولا از طرف مرد آغاز می‌شود اما آیا معنی‌ آن این است که اگر دختری در خواستگاری پیش‌قدم شود عملی غیرقانونی و غیرشرعی انجام داده است؟ بعضی نیز این امر را مطابق فطرت و طبیعت انسانی دانسته و معتقدند دین اسلام آیین فطرت است و بر این رویه فطری و طبیعی مهر تایید نهاده به نوعی كه در قرآن و سنت، مردان در امر ازدواج مخاطب واقع گشته‌اند و مستقیماً به آنان دستور ازدواج و همسرگزینی داده شده است: «فانكحوا ما طاب لكم من النساء» (نساء، 3) یعنی «با زنان طیـّب ازدواج كنیـد». ماده 1034 قانون مدنی نیز ممکن است این شبهه را تایید کند چراکه به‌طور ضمنی لزوم شروع خواستگاری از ناحیه مرد و قبول آن از سوی زن را می‌رساند. بنابراین برخی به طور محدود خواستگاری را عبارت از پیشنهاد ازدواج از سوی مرد به زن دانسته‌اند.


‏با وجود این هیچ مانع قانونی برای تقاضای ازدواج و خواستگاری از سوی دختر یا خانواده دختر نسبت به پسر وجود ندارد، به نحوی كه مصداق‌های این رویه و رفتار در سال‌های اخیر، رواج بیشتری یافته است. می‌توان گفت شارع مقدس در خصوص خواستگاری زن از مرد هیچ منعی ایجاد نكرده است زیرا مطابق «اصل اباحه» در اعمال باید قائل به جواز چنین عملی شد.
همان‌گونه كه اشاره شد حتی می‌توان خواستگاری را به اظهار تمایل یك طرف برای ازدواج به طرف دیگر تعریف کردبنابراین، نمی‌توان خواستگاری و تقاضای ازدواج را از سوی زن، آن هم با رفتاری خردمند، حیاآمیز و ضمن رعایت موازین شرعی، را ناروا انگاشت.

از ... بپرهیزید تا زندگى شما شیرین شود

2388_family.jpg

ادامه نوشته

و متاسفانه بدقولی و خلاف وعده بین بعضی از اقشار جامعه مانند برخی پیمانکاران و استادکاران بیشتر رواج

خطبه جمعه 25 بهمن 1392

خطیب: شیخ عبدالرحمن دردقه

یکی از صفات مذموم و اخلاق پست که متاسفانه امروزه در بین افراد زیادی در جوامع مختلف و خصوصا جامعه ما رواج دارد خلاف وعده یا به عبارتی دیگر بدقولی است ( و متاسفانه بین بعضی از اقشار جامعه مانند برخی پیمانکاران و استادکاران بیشتر رواج دارد).

از عامل های شیوع این بیماری اخلاقی، ندانستن حکم آن و ندانستن اهمیت وفای وعده و خوش قولی است. بسیاری از علماء با توجه به وعید شدید ، خلف وعده و پیمان شکنی، آن را شرعا حرام می دانند. و بلعکس وفای بعهد و خوش قولی واجب شرعی است. که خداوند متعال هم خود را به آن ستوده و هم برخی از پیامبران را هم به آن امر نموده است مانند:


ادامه نوشته

میزان کمک های مردمی در جشنواره


میزان کمک های جمع آوری شده در جشنواره غذا 3565200 ( سه میلیون و پانصد و شصت و پنج هزار و دویست) تومان بوده است.

انجمن خیریه از حضور سبز همشهریان عزیز تشکر و قدردانی می کند.


متن سخنرانی در جمع تشییع جنازه کنندگان

موضوع: تسلی دادن به خانواده و بازماندگان میت

سخنران: مقداد یگانه

ضمن عرض تسلیت خدمت خانواده محترم میت،  از خداوند بزرگ خواستاریم که صبر نصیب بازماندگان میت عطا فرماید و از خانواده میت نیز می خواهیم ضمن پیشه ساختن صبر بر مصیبت، بهترین عزاداری را برای میتشان برگزار کنند ، عزاداری که در آن حرفی بر زبان نیاورند که خدا ناخشنود گردد و کاری انجام ندهند که خدا راضی به آن کار نباشد.

ادامه نوشته

معجزات پیامبر صلی الله علیه وسلم (4)

براء بن عازب - رضي الله عنه - مي گويد: رسول الله - صلى الله عليه وسلم - مرداني از انصار را به فرماندهي عبد الله بن عتيك بسوي ابورافعِ يهودي فرستاد. گفتني است كه ابو رافع در قلعه اش كه در سرزمين حجاز بود، زندگي مي كرد و رسول خدا - صلى الله عليه وسلم - را آزار مي رساند و به دشمنانش كمك مي كرد.آنان، هنگامي كه بدانجا نزديك شدند، خورشيد غروب كرده بود و مردم چارپايانشان را از چرا آورده بودند. عبدالله به يارانش گفت: شما سرجايتان بنشينيد. من مي روم و با دربان با ملايمت، صحبت مي كنم. شايد بتوانم وارد شوم. هنگامي كه نزديك دروازه رسيد، صورتش را پوشانيد و چنين وانمود كرد كه مي خواهد قضاي حاجت كند. و اين، زماني بود كه همة مردم، وارد شده بودند. دربان، صدا زد و گفت: اي بنده خدا! اگر مي خواهي وارد شوي، وارد شو. زيرا مي خواهم در را ببندم. عبد الله مي گويد: پس من وارد شدم و در گوشه اي، كمين كردم. هنگامي كه مردم، وارد شدند و دربان در را بست، كليد را بر ميخي، آويزان كرد. پس از مدتي، برخاستم و كليدها را برداشتم و در را باز كردم. در آن هنگام، ابورافع در اتاق اش نشسته بود و تعدادي با او شب نشيني داشتند. زماني كه دوستانش رفتند، بسوي اتاق اش بالا رفتم. و هر دري را كه باز مي كردم، از داخل، قفل مي نمودم. و با خود گفتم: اگر مردم از آمدنم مطلع شوند، قبل از اينكه به من برسند، او را مي كشم.
پس به او رسيدم و متوجه شدم كه در خانة تاريكي، ميان فرزندانش قرار دارد. اما ندانستم كه در كدام قسمت خانه است. گفتم: اي ابورافع! گفت: تو كيستي؟ من كه متحير بودم، بسوي صدا رفتم و ضربه اي با شمشير زدم. اما كاري از پيش نبردم. او فرياد كشيد و من از خانه، بيرون رفتم. و درهمان نزديكي، چند لحظه، مكث كردم و دوباره، وارد شدم و گفتم: اي ابورافع! اين چه صدايي بود؟ گفت: مادرت به عزايت بنشيند. مردي در خانه است و چند لحظه قبل با شمشير به من حمله كرد.عبدالله مي گويد: ضربه اي ديگر به او زدم و او را زخمي كردم ولي كشته نشد. سپس لبة تيز شمشير را در شكم اش فرو بردم تا جايي كه از پشت اش درآمد و مطمئن شدم كه او را به قتل رسانيده ام. آنگاه، درها را يكي پس از ديگري باز مي كردم تا اينكه به راه پله رسيدم. به محض اينكه پايم را بر آن گذاشتم، خود را در يك شب مهتابي، روي زمين ديدم و ساق پايم شكست. پس آنرا با پارچه اي بستم. آنگاه، رفتم و كنار دروازه نشستم و با خود گفتم: امشب از اينجا بيرون نمي روم مگر اينكه مطمئن شوم كه او را كشته ام. هنگامي كه خروس، بانگ داد، ناعي (فردي كه خبر مرگ ديگران را اعلام مي كند) بالاي ديوار رفت و ندا داد كه ابورافع؛ تاجر سرزمين حجاز؛ كشته شد. پس من نزد دوستانم رفتم و به آنان گفتم: عجله كنيد. خداوند ابورافع را به قتل رساند. آنگاه، نزد نبي اكرم - صلى الله عليه وسلم - رفتم و ماجرا را برايش بازگو كردم. فرمود: «پايت را دراز كن». من نيز پايم را دراز كردم. رسول خدا - صلى الله عليه وسلم - بر آن دست كشيد. پايم طوري سالم شد كه گويا هرگز نشكسته بود.(4039 بخاري)

خودت را نباز دختر؛ خبری نیست!


ادامه نوشته

عکس هایی از مسجد جامع دهلی نو

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/139210281637185851941594.jpg

ادامه نوشته

اهداء سبد کالا به نیازمندان


سه شنبه 22 بهمن1392 ساعت: 22:16 توسط:پیشنهاد
یه پشنهادی داشتم خواستم مطرح کنم
از آنجا که طرح توزیع سبد کالای حمایتی دولت بیشتر به کارکنان دولت تعلق گرفته و خیلی از نیازمندان واقعی و بویژه خوانوارهای بی سرپرست یا بدسرپرست از آن محروم شدند . انجمن میتونه فراخوان بده که کارکنان دولت که شامل این طرح شدند و نیازی هم واقعا به آن ندارند اون رو اهدا کنند به خانواده های نیازمند
و بویژه خانوارهای بدسرپرست که متاسفانه تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و... هم نیستند
البته ناگفته نماند که این امر خداپسندانه رو از چند نفر کارمندان رویدری هم دیدم و خودم هم خیلی ها رو تشویق کردم ولی اگه فراخوان داده بشه بهتره
اجرکم عندالله

جولان ماده مخدر "بی تی" در بین دانش‌آموزان/ مصرف مواد جلوی چشم معلمان آموزش و پروش

پان پراگ (بی تیBT) نام محصولی که بارها بسته خالی سبز رنگش را در خیابان می‌دیدم و نمی‌دانستم چیست، ماده‌ای که ظاهرا مخدری جدید برای نابودی دانش‌آموزان؛ دانشجویان و قشر جوان است.

ادامه نوشته