سرزمین نخل و قلم

اینجا مردمانش عاشق بارانند

سرزمین نخل و قلم

اینجا مردمانش عاشق بارانند

شبکه های اجتماعی ،زمان را از ما نگیرد...


شب جمعه بود و طبق معمول عادت همه ی ایرانی ها ساعتی را در بیرون از خانه به همراه دوستان به سر بردیم. هنوز بیست دقیقه از دور هم جمع شدن مان نگذشته بود که موبایل ها شروع به صدا در آوردن و به ثانیه نکشید که انگشت ها روی صفحه گوشی ها روان شدنتیجه اینکه جمع دوستانه ما تبدیل به نمایشگاه تکنولوژی گوشی های همراه شد.شاید زمانی که ژول ورن رمان سفر به ماه را نوشت اصلا فکرش رو هم نمی کرد که تکنولوژی روزی به این سطح برسد که whats app و we chat و سایر شبکه های اجتماعی رایج جای خواهر و برادر و دوست و همه چیزمان را بگیرد و لذت دیدار face تو face به چند کلمه ختم شود. شبکه های اجتماعی در عصر حاضر تبدیل به ابزاری برای نابودی فاصله ها شده اند و این امکان را برای ما فراهم کرده اند که به تبادل افکار، اطلاعات، عقاید، شناخت فرهنگ و علایق بپردازیم آن هم بدون محدودیت مرزهای جغرافیایی یا سیاسی و هر حصار دیگر. حال سوال این است که ما تا چه اندازه به معیارها و استاندارد های استفاده از اینگونه شبکه های اجتماعی نزدیک هستیم یا بهتر بگویم از این وسایل استفاده بهینه می کنیم؟ همه ی ما در شبکه های اجتماعی با موارد مشابهی از جمله عکس و داستان های مبتذل، درخواست کارت شارژ، کلاهبرداری و هزاران موارد دیگر مواجه شده ایم یا شنیده ایم. راه حل چیست؟چطور میتوان فضایی امن برای فرزندمان ایجاد کرد؟
همه ی ما از دو حالت خارج نیستیم یا صاحب خانواده و فرزند هستیم و یا در آینده خواهیم شد. اگر از دسته اول هستیم سعی کنیم خودمان را با دگرگونی اطراف مان وفق داده و یک پله از فرزندمان در زمینه تکنولوژی جلو باشیم و با اتخاذ روش های مناسب تربیتی از حریم خود و خانوادمان حفاظت کنیمو نگذاریم با یک send تمام داشته هایمان بر باد رود.
اگر از گروه دوم هستید از همین الان قلم و دفتری برداشته و کارهایی که باید انجام می دادیم و ندادیم و وقت گرانبهامون رو از دست دادیم یادداشت کنیم و برای آنها برنامه ریزی کنیم
هیچ وقت از دست دادن زمان را دست کم نگیرد شاید روزی پشیمان شویم که سودی ندارد شبکه های اجتماعی همیشه هستند اگر امروز نداشته باشین مطمئن باش فردا نسخه ی به روزتر اون رو خواهی داشت.

به قلم: نوشته های من

نظرات 6 + ارسال نظر
سافت گذر جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:43 ق.ظ http://ranginkeman-20.blogfa.com/

سلام

یادش بخیر قدیما تفریح که میرفتم اینجوری نبود که همه سرشون تو گوشی باشه همه یک دست " همدل و چه صفای داشت طوری که با گاری میرفیم تفریح ولی به خدا چه صفای داشت ولی حالا سطح اطلاعات و امکانات خیلی بیشتر شده ولی صفا و صمیمیت خیلی کم بیایم درست از ان استفاده کنیم واقعا میشود به شرطی که ...

جیم جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 04:37 ب.ظ

تکنولوژی باعث نابودی فاصله ها نشده فقط نوع اون رو تغیر داده ...

hashem جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 06:47 ب.ظ

ﺍﻭﻝ ﻣﻬﺮ ﻧﺰﺩﯾﮑﻪ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻡ ﯾﻪ ﻧﺼﯿﺤﺘﺘﻮﻥ ﺑﮑﻨﻢ ...

ﻧﺬﺍﺭﯾﺪ ﺩﺭﺳﺘﻮﻥ ﺑﻪ وی چتتون ﺁﺳﯿﺐ ﺑﺮﺳﻮﻧﻪ !!!

فرزند جنوب جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:56 ب.ظ http:///218753378.blogfa.com

بچه ها نزارید مدرسه تو ویچت و واتس آپتون دخالت کنه.با خیال راحت چت کنید

مسافر شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 08:32 ب.ظ

همشریان حالا که مهر نزدیکه نزارید این چیزا مانع پیشرفتتون بشه بچه های هرکلاس میتونن چند نفرو که از بقیه بهترن به عنوان سرگروه انتخاب و بقیه بچه های کلاس هم به عنوان زیر مجموعه انتخاب وبه این ترتیب مشکلات درسیشونو رفع کنن فکر کنم این گروهها هم میتونه مث خشبش و همشهری و کنکور یها و ..... تو دل اعضاجاباز کنه حداقل دیگه میشه گفت ازاین تکنولوژی یه بار هم که شده استفاده صحیح میکنیم.

درنا یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:56 ق.ظ

احسن عبدالرحمن نیوز.مورد تائید است.هنوز فرصت داری مردم عزیز من رویدر در این مورد بیشتر فکر کنید . متشکریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد