سرزمین نخل و قلم

اینجا مردمانش عاشق بارانند

سرزمین نخل و قلم

اینجا مردمانش عاشق بارانند

تکنولوژی در خدمت انسان یا بالعکس؟؟؟؟

این روزا استفاده از تکنولوژی دربین مردم واسه ارتباطات رشد صعودی به خودش گرفته...
تو شهر خودمون هم استفاده ازشبکه های اجتماعی و نرم افزارها ی ارتباط جمعی که در راس اونا واتس اپ که خیلیا حتی اسم اونو هم اشتباه تلفظ می کنن حسابی رایج شده . با این نرم افزار میشه باهاش پیام ، عکس ،آهنگ و ویدیو هم فرستاد!
حتی گروه های پرجمعیت واتس اپی زیادی این روزا فعالن. مثل:
رویدر ۲۲ دارای ۵۰ عضو....دانشجویان و دانش آموختگان ۲۰ عضو.....کنکور ی ها ۲۳ عضو...فرهنگیان رویدر ۲۰ عضو...خشبش رویدری ها ۳۶ عضو...و ...
ختم کلام امروز ازتون میخواهیم به این سوال پاسخ بدین که:

چجوری میشه از تکنولوژی به نحوی مفید استفاده نمود؟


نظرات 9 + ارسال نظر
همشهری پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:28 ق.ظ

سلام
موضوع جالبی بود
تکنولوژی در اصل بایستی در خدمت انسان ها باشه ولی الان تو جوامع جهان سومی ما بالعکس داره اتفاق میفته
با قاطعیت و با کمال اطمینان عرض کنم که ابزارهای چت همانند واتس آپ ، نیمبوز و... در جامعه کوچک ما بیشترین ضربه رو به جوانان وارد میکند و موجب افزایش فساد اخلاقی و عقب افتادگی جوانان میشود
باوجودی که الان خودم بیش از یکسال هست از واتس آپ استفاده میکنم اذعان میکنم از این تکنولوژی 98 درصد استفاده سوء و نابجا (وقت تلفی) و تنها حدود 2 درصد استفاده صحیح می شود
البته این نظر بنده هست طبق تحقیقاتی و آماری که از دوستان و آشنایان و اطرافیان خودم دار م و ممکن هست دوستان نظر دیگری داشته باشند

مهرگان پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:36 ق.ظ

متاسفانه جامعه در استفاده از این تکنولوژی ها به صورت افراطی استفاده میکنند. به طوری که تو خانه ها که نگاه میندازیم صفا و صمیمیت افراد خانواده رو از بین برده و هر کدام از اعضا خانواده تمام طول روز خود را در گوشی خودشون به سر میبرند حتی در مهمونی ها هم همه توجه به گوشی هاشون هست.
از طرفی گروه هایی که ایجاد میشه بین نوجوانان و جوانان که به صورت مختلط هم هست اکثر این گروه ها دو جنس پسر و دختر به نشر مطالب و عکس و فیلم های غیراخلاقی می پردازند که واقعا زجر اوره.
برای حل این مشکل باید بزرگترها پیش قدم شن و استفاده درست از این تکنولوژی ها داشته باشند تا برای بقیه افراد کوچکتر الگو باشه، وقتی پدر ومادر خانواده 10-12 ساعت وقت روز خود را با گوشی سپری میکنند چه انتظاری از بچه هاشون هست که درست استفاده کنند.
از طرفی والدین نباید نسبت به گروه ها و ادد لیستای بچه هاشون بی تفاوت باشند و با روش صحیح تربیتی نگذارند خیلی از اصول غیراخلاقی در فرزندانشون عادی جلوه کنه.

درنا پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:34 ق.ظ

سلام. بحث قشنگی کردی عبدالرحمن نیوز. خیلی به نظر من خوب شده همه از همه با خبرند. و حتی کسانی که بی سواد هستند هم پیشرفت کردن.

محمد پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:27 ق.ظ

دوستان ببینید شما در درجه اول باید به سوال توجه کنید چی خواستن از شما
و جوابتون در همین راستا باشه نه یا بحث یا موضوعی دیگه رو بیارید و در موردش ایراد نظر کنید

فاطمه.م پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:46 ق.ظ

1. من یکی از اشناهام خارج کشور هستن و قبلا شاید سال میگذشت یک دفعه باهاشون تماس میگرفتم به خاطر هزینه بالا اما با اومدن واتساپ حالا هر روز از حالشون باخبرم و خیلی راحت باهاشون در ارتباطم

2.اگر گروه ها خوب مدیریت شوند میتواند نقش یک اتاق فکری را بازی کند که سالها مسولین شعار آنرا برای حل مشکلات جامعه میدهند و به ان عمل نمیکنند

3. معرفی رویدر به عنوان یک منطقه بکر گردشگری به ایران

4. انعکاس سریع اخبار رویدر (مرگ و میر، جمع آوری کمک ،اطلاعیه های جشن و مراسمات) برای کسانی که در منزل کامپیوتر ندارند

جیم پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:49 ق.ظ

بالکل تکنولوژوی و مدرنیسم تنبلی میاره ، به غیر از مزیت هایی که داره.
تکنولوژی نباید نقش محوری داشته باشه تو زندگی بشر
اخلاق معنوی کم کم جای خودش رو به اخلاق مادی میده و هدف زندگی فراموش میشه ...

whats app پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 01:53 ب.ظ

من با این نظرا که میگن موجب فساد اخلاقی نمیدونم فیلم های مستحجن اینا میشه مخالفم فقط یک درصد کمی ظرفیت فکری استفاده از این جور امکانات رو ندارند .
برنامه هایی مثل این برای داشتن ارتباط با دوستان ، جامعه و خانواد ست وسهیم کردن افراد دیگه با افکار عکس ها و چیز های دیگست.
اصل ماهیت این برنامه هم همینه

عبدالله پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 05:24 ب.ظ

کسی منکر خوب بودن این ابزارها نیست، ولی مشکل کار از اینجاست که ما فرق استفاده درست و افراطی رو نمیدونیم، خودم دور و بامون که نگاه میکنم میبنم خیلی از افراد حتی اونایی که به قول خودشون هیچ موقع وقت سر خاروندن ندارن ساعت ها وقتشون رو پای این تکنولوژی ها مصرف میکنند بدون اینکه چیز خاصی عایدشون بشه.
از طرفی وقتی عده ی از بزرگان و والدین وافراد تحصیل کرده از این وسایل به نحو غیر صحیح استفاده میکنند چگونه میشه فرزندانشون و دانش اموزانشون رو به استفاده درست تشویق کنند.

نوشته های من پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:04 ب.ظ http://ROYDARMAN.MIHANBLOG.COM

شب جمعه بود و طبق معمول عادت همه ی ایرانی ها ساعتی را در بیرون از خانه به همراه دوستان به سر بردیم. هنوز بیست دقیقه از دور هم جمع شدن مان نگذشته بود که موبایل ها شروع به صدا در آوردن و به ثانیه نکشید که انگشت ها روی صفحه گوشی ها روان شدنتیجه اینکه جمع دوستانه ما تبدیل به نمایشگاه تکنولوژی گوشی های همراه شد.شاید زمانی که ژول ورن رمان سفر به ماه را نوشت اصلا فکرش رو هم نمی کرد که تکنولوژی روزی به این سطح برسد که whats app و we chat و سایر شبکه های اجتماعی رایج جای خواهر و برادر و دوست و همه چیزمان را بگیرد و لذت دیدار face تو face به چند کلمه ختم شود. شبکه های اجتماعی در عصر حاضر تبدیل به ابزاری برای نابودی فاصله ها شده اند و این امکان را برای ما فراهم کرده اند که به تبادل افکار، اطلاعات، عقاید، شناخت فرهنگ و علایق بپردازیم آن هم بدون محدودیت مرزهای جغرافیایی یا سیاسی و هر حصار دیگر. حال سوال این است که ما تا چه اندازه به معیارها و استاندارد های استفاده از اینگونه شبکه های اجتماعی نزدیک هستیم یا بهتر بگویم از این وسایل استفاده بهینه می کنیم؟ همه ی ما در شبکه های اجتماعی با موارد مشابهی از جمله عکس و داستان های مبتذل، درخواست کارت شارژ برای چند پیام تحریک آمیز جنسی، کلاهبرداری و هزاران موارد دیگر مواجه شده ایم یا شنیده ایم. راه حل چیست؟چطور میتوان فضایی امن برای فرزندمان ایجاد کرد؟
همه ی ما از دو حالت خارج نیستیم یا صاحب خانواده و فرزند هستیم و یا در آینده خواهیم شد. اگر از دسته اول هستیم سعی کنیم خودمان را با دگرگونی اطراف مان وفق داده و یک پله از فرزندمان در زمینه تکنولوژی جلو باشیم و با اتخاذ روش های مناسب تربیتی از حریم خود و خانوادمان حفاظت کنیمو نگذاریم با یک send تمام داشته هایمان بر باد رود.
اگر از گروه دوم هستید از همین الان قلم و دفتری برداشته و کارهایی که باید انجام می دادیم و ندادیم و وقت گرانبهامون رو از دست دادیم یادداشت کنیم و برای آنها برنامه ریزی کنیم
هیچ وقت از دست دادن زمان را دست کم نگیرد شاید روزی پشیمان شویم که سودی ندارد شبکه های اجتماعی همیشه هستند اگر امروز نداشته باشین مطمئن باش فردا نسخه ی به روزتر اون رو خواهی داشت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد