سرزمین نخل و قلم

اینجا مردمانش عاشق بارانند

سرزمین نخل و قلم

اینجا مردمانش عاشق بارانند

کمک دولت به ۱۵۰خانواده رویدری توسط رحیمی ابلاغ شد...

بر اساس دستور معاون اول رئیس جمهور، معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری موظف شده مبلغ ۳۰۰میلیون تومان به وزارت کشور اختصاص دهد تا به عنوان کمک بلاعوض دولت به ۱۵۰خانواده ساکن شهر رویدر استان هرمزگان پرداخت شود.

به گزارش جنوب ایران، روزنامه خراسان در بخش اخبار ویژه خود خبر داده که مشکل دیرینه مردم رویدر هرمزگان حل شده و دولت اعتبار لازم برای این منظور را تخصیص داده است.

 بر اساس پیشنهاد یک مسئول ارشد دولتی و ابلاغ معاون اول رئیس جمهور، معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری موظف شده مبلغ ۳۰۰میلیون تومان به وزارت کشور اختصاص دهد تا به عنوان کمک بلاعوض دولت به ۱۵۰خانواده ساکن شهر رویدر استان هرمزگان به هر خانوار ۲میلیون تومان پرداخت شود.در ابلاغیه رحیمی، علت این موضوع این گونه عنوان شده که این خانواده ها در معرض خطر ریزش کوه و سقوط صخره های سنگی قرار دارند.

پیش از این دو بار مسئولین ستاد مدیریت بحران وزارت کشور به این منطقه سفر کرده بودند.





حدود 150 خانوار رویدری در خانه های سنگی و گلی چسبیده به "کوه رَخ" این شهر زندگی می کنند. این کوه آماده ریزش تخته سنگهایی با بیش از 50 تن وزن روی خانه ها است.

60 سال پیش عده ای از ساکنان بی بضاعت و تهیدست شهر رویدر  خانه های  خود را در امتداد صخره های عظیم سنگی کوه رَخ ساختند و وارثان آنها نیز به علت فقر و تنگدستی قادر به تغییرمکان محل سکونت آبا و اجدادی خود نبوده اند و همواره در معرض حوادث ناشی از ریزش صخره های سنگی بزرگ قرار دارند.

پیش از این پیگیری های وسیعی توسط شورای شهر رویدر در این باره صورت گرفته بود که بالاخره این خبر نشان از نتیجه بخش بودن این پیگیری ها دارد.


نظرات 2 + ارسال نظر
خالد سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 07:14 ب.ظ

بنده هم به نوبه خود سلامتی سعادت وسربلندی از خداوند متعال برای اعضای محترم شورای اسلامی ،علی الخصوص برادر ان عزیزم جناب اقای جمالی ریاست محترم شورای اسلامی وجناب آقای جعفری شهردار محتر م وآقای علی زاده معاونت محترم مالی واداری شهرداری خواستارم. خسته نباشید خدا قوت

دلسوز چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:05 ق.ظ

خوشحال شدیم که پیگریهای مسئولین شهرمان نتیجه داد حال باید مردم از این فرصت استفاده نمایند تا این موقعیت خوب از دست نره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد