سرزمین نخل و قلم

اینجا مردمانش عاشق بارانند

سرزمین نخل و قلم

اینجا مردمانش عاشق بارانند

مصاحبه با ترین های رویدر...

سومین مصاحبه رویدر نیوز:


مصاحبه با آقای امید دردری ، شاعر و مجری توانمند شهر رویدر




ابتدا خودتون رو  معرفی کنید


به نام خداوند عشاق . امید دردری هستم متولد یکم مهر 1359 . لیسانس آموزش ابتدایی دارم . کارمند اداره آموزش و پرورش هستم . چهارسال در منطقه سیریک خدمت کردم و نزدیک به هشت ساله بندرچارک هستم . در حال حاضر در قسمت روابط عمومی و امورتربیتی آموزش و پرورش منطقه شیبکوه یا همون بندرچارک مشغولم و متاسفانه سابقه خدمتیم برای مردم شریف رویدر فعلا یه جای خالیه که امیدوارم هر چه زودتر پر بشه .


در ادامه مصاحبه  ...


بخاطر فصل بارندگی ، از باران شروع می کنیم !
تفاوت باران رویدر با باران چارک ؟

باور کنید اصلا قابل مقایسه نیست . اینجا خیلی کم بارون میاد و وقت بارون هیچ منظره خاصی نداره اما رویدر ما گاها تو چله تابستون هم بارون میاد و اونم بارونی که رودخونه رو پر آب میکنه . گذشته از اون با وجود کوه رخ ، هاوخشو ، تنب برکه ، نخلستان ، مزه و جاهای با صفای دیگه که وقت بارون حال و هوایی دیگه دارن باید بگم بارون رویدر با چارک زمین تا آسمون تفاوت داره


عصر روز جمعه ، بعد از باران دوست دارید به کجای رویدر برید؟

خیلی جاها چون هر کدوم صفای خاص خودش رو داره اما چربه هاوخشو و تنب برکه و البته رو مزه و رخ هم خیلی دوس دارم


دو بیت شعر در مورد مردم عاشق باران ؟

مردمان عاشق باران صفا دارند بسی

چون که دلهاشان ندارد کینه و خار و خسی

گر بخواهی لذت باران چشی از جان و دل

وقت باران رویدر آی تا که مراد دل رسی


چه احساسی داشتید زمانی که برای مردم شهر خودت ، در جشن روز معلم برنامه اجرا می کردید؟

بذارین از اینجا شروع کنم که به غیر از داداشم محمد هیچ کدوم از اعضای خانوادمون نمی دونستن من مجری گری میکنم و برای اولین بار بود اجرای من رو می دیدن . واسه خودم خیلی جالب بود که علاوه بر دوستان و معلمان و مردم شریف رویدر جلو پدر و مادر و اعضای خانواده و فامیلم اجرا میکردم . برای من یک شب خاطره انگیز و بیاد ماندنی بود . چون خیلی از دوستان و اساتیدم رو ملاقات کردم و جلو معلمان گذشته م درس پس دادم . خوب یا بد بودن اجرامو میذارم مردم عزیزمون قضاوت کنن اما واسه من خیلی جذاب و استثنایی بود 


آیا برای شعر گفتن، باید عاشق بود؟

به نظر من بدون شک باید عاشق بود . البته نه به معنای صرف عاشقی دختر و پسر . بلکه از جنبه های متفاوت باید به این مقوله نگاه کرد . مطمئن باشید قلب و فکری که معنی عشق رو درک نکنه و عاشق نباشه یک جمله درست و جسابی عاشقونه هم نمیتونه سر هم کنه چه برسه به شعر. البته من اسم نوشته هامو شعر نمیذارم بهتره بگم ترانه یا دل نوشته


یک مجری توانمند ،بایستی چه ویژگی های داشته باشد؟

مهمترین چیز در امر مجری گری یا سخن گفتن در جمع اعتماد به نفس و نترسیدن از جمعیت هستش . کنترل اعصاب و مطالعه در خصوص برنامه ای که قراره اجرا بشه و همچنین ظرافت و خلاقیت داشتن میتونه خیلی در اجرای ما نقش داشته باشه . بیان زیبا و تن صدای خوب و همچنین ارتباط با مخاطب نیز از چیزاییه که اجرا رو زیباتر میکنه . خوشبختانه رویدر ما مجریانی بسیار خوب و خوش بیان و توانمند داره که هر کدوم سبک متفاوتی دارن همچون علی آقای علیزاده ، عبدالسلام جمالی ، احمد مسیح زاده و...


تا به حال حین مجری گری سوتی هم دادین ؟

یادمه فقط یه بار حین گفتن خیر مقدم ، خدمت یه نفر خیرمقدم گفتم که هنوز تو مراسم نیومده بود و البته بعدش اصلاح کردم 


برای خواننده شدن ، یک جوان، باید چه فاکتورهای داشته باشد؟

خب فاکتورهای مهمی هستش نظیر صدای خوب ، فهمیدن موسیقی و لحن آهنگ ، با ضرب خواندن ، کشیدگی صدا ، زیر و بم را خوب خواندن ، داشتن هوش موسیقی منظورم از هوش موسیقی اینه که خیلی از افراد تا یه آهنگ رو شنیدن دقیقا آهنگ اون رو میتونن بخونن و البته فهمیدن نت و سواد موسیقی مهمه اما شرط لازم نیست

 

 

به نظر شما بزرگترین حسن و عیب خوانندگان شهر ما چیه ؟

بزرگترین حسن استعداد فوق العاده ، صدای خوب و علاقه اوناست و بزرگترین عیب عجول بودن اوناست . چون اکثر هنرمندامون جوون هستن میخوان سریع کار هنریشون رو ارائه کنن و واسه همین یه خورده ممکنه کیفیت کارشون پایین بیاد که به مرور که تجربه کسب کنن مطمئنا بهتر و بهتر میشن


از نظر شما که خودتون کارمند هم هستین مهم ترین عوامل موفقیت یک مجموعه اداری چه میتونه باشه ؟

مهمترین عامل وحدت و همدلی کارکنان و داشتن وجدان کاری . البته نظم و انضباط کاری ، دانستن شرح وظایف و داشتن روابط عمومی قوی هم در درون شخص هم در مجموعه اداری و همچنین وجود برنامه ریزی در مجموعه میتونه از دیگر عوامل موفقیت یک مجموعه اداری باشه


به نظر شما مجموعه اداری شهر ما مجموعه موفقی هستند ؟

مطمئنا بله . شما ببینید طی یکی دوسال اخیر شهرداری و شورای شهر ما نمونه استانی شدن و ساخت و سازهای بسیار خوبی تو رویدر انجام شده .


چگونه میشود، استعدادهای هنری شهرمان را کشف و بعد پرورش دهیم؟

همین جشنواره ها و مسابقات مختلف فرهنگی و وهنری و ورزشی میتونه استعدادهای زیرپوست شهرمون رو کشف کنه و پرورش اون دست مسئولین توانمند هستش که با جذب این استعدادها و به کار گیری مناسب اونا بهترین کیفیت و بازدهی را برای شهرمون به ارمغان بیارن

چند سوال کوتاه


غذای مورد علاقه ؟ قورمه سبزی و قلیه ماهی و البته نان مهیاوه ای


تیم مورد علاقه ؟ در ایران پرسپولیس و در اروپا میلان و منچستریونایتد و بارسلونا


شرین ترین خاطره زندگی ؟ والا خاطرات شیرین زیاده تولد فرزندم ، رتبه دوم شدنم در مقطع کارشناسی از دانشگاه لامرد ، حج رفتن مادرم و ...


تلخ ترین خاطره زندگی ؟ بدون شک از دست دادن خاله و مادربزرگ و پسر خاله و دختر خاله م که همشون در یک روز بر اثر تصادف فوت شدند و البته فوت دوست عزیزم محمد ماجد ماجدی که خیلی باهم صمیمی بودیم


نظرتون در مورد رویدرنیوز ؟ بدون اغراق بهترین وب خبری و منبع خبرهای رویدر هستش که امیدوارم روز به روز شاهد پیشرفت بیشتر اون باشیم


جامعه مجازی رویدر ؟ به لحاظ کمی و تعداد زیاد اما به لحاظ کیفی و محتوا به جز پنج یا شش تا بقیه متوسط هستن . متاسفانه وب های ما کمتر آپ میشن و بیشتر مواقع راکد موندن . وب های جدیدی هم که میان پس از یکی دو هفته فعالیت صامت و ساکن میشن


تا حالا با کدوم خواننده ها کار کردین یا به نوعی باهاشون همکاری داشتی ؟ با دوستای خوبم آقایان حسن اماسه ، علی زارعی ، محمد توشه گر که هرسه از بستک هستن ، خسرو فرهادی که از دوستان حاجی آبادی ما هستش و احمد دردری ، عبدالله باقری ، پژمان بصریت ، عارف توانا و احمد دربه که از خواننده های خوب شهرمون هستن


چه چیزایی واقعا ناراحتتون میکنه ؟ بدون تردید بد اخلاقی ، نداشتن عفت کلام و بی ادبی ، عدم رعایت احترام ، دروغ و تهمت و بدگویی


در این دنیا به چه کسی بیشتر از همه مدیون هستی ؟ به مادرم . اصلا فرزند خوبی براشون نبودم و هیچوقت کنارش نبودم . امیدوارم منو حلال کنه


چه کارهای در دست اجرا دارید؟ در حال حاضر دو تا ترانه و آهنگ دارم برای دوتا از دوستان آماده میکنم . البته واسه جشنواره بهاره امسال هم برنامه ریزی میکنم چون قراره به عنوان یکی از مجریان برنامه خدمتگزار مردم عزیز رویدر باشم



آرزوی امید دردری ؟ سلامتی و سربلندی خانواده م و همه دوستان و همشهریان و مردم عزیز ایران و امیدوارم همه عزیزان به آرزوهای قشنگ و اهداف بزرگ زندگیشون برسن




نظرات 4 + ارسال نظر
همشهری سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:31 ق.ظ

برای امید عزیز آرزوی موفقیت می کنم.......

♥(.·°°·ناطق·°°·.)♥ سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 06:12 ب.ظ http://www.ababile.blogfa.com

مسلما ایشان یکی از محدود جوانان لایق و شایسته شهرمون هستند
براشون در تمامی مراحل زندگی کامیابی مسئلت میکنم

رانیا سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:34 ب.ظ http://13661362.blogfa.com/

سلام برای برادر بزرگوارمون آرزوی زندگی شاد و موفقی می کنم . ان شا ء الله همیشه موفق پیروز پایدار باشن

میلاد چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 04:29 ب.ظ

به امید موفقیت روزافزوون برای دوست عزیز مآقای دردری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد