سرزمین نخل و قلم

اینجا مردمانش عاشق بارانند

سرزمین نخل و قلم

اینجا مردمانش عاشق بارانند

مشکل اختلال در فیبر نوری به رویدر رسید/قطعی 29 ساعته خطوط ارتباط

قطع شدن 29 ساعته خطوط ارتباطی در رویدر

عبدالسلام جمالی رئیس شورای اسلامی شهر رویدر در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: مشکل قطعی تلفن و خطوط مخابراتی به مشکلی همیشگی برای بخش رویدر تبدیل شده که آخرین آن به هفته گذشته بر می گردد که به مدت 29 ساعت تمامی خطوط ارتباطی در بخش رویدر قطع شد و پنج هزار تلفن ثابت در این بخش قابل استفاده نبودند.

در ادامه مطلب

بندرخمیر - خبرگزاری مهر: مشکل اختلال در شبکه های فیبر نوری این بار گریبان بخش رویدر در استان هرمزگان را گرفته به گونه ای که در آخرین مورد آن بیش از 29 ساعت تمامی خطوط ارتباطی بخش رویدر قطع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مشکل قطعی خطوط ارتباطی همانند تلفن، اینترنت و تلفن همراه آن هم در عصر ارتباطات تبدیل به مشکلی حل نشدنی برای مردم استان هرمزگان شده است.

برای این مشکل همواره دلایلی تکراری از جمله تخریب خطوط فیبر نوری و یا کابل برگردان خطوط مطرح شده اما به نظر می رسد این مشکلات همواره وجود داشته و هیچ وقت رفع نخواهند شد.

این بار رویدر، بخشی که در شهرستان بندر خمیر استان هرمزگان قرار دارد با مشکل قطعی خطوط فیبر نوری مواجه شده است.

تمامی خطوط تلفن ثابت، اینترنت، تلفنهای بی سیم و سیستمهای موبایل بخش 15 هزار نفری رویدر از طریق شبکه های فیبر نوری متصل شده اند و با ایجاد مشکل در این شبکه ها تمامی خطوط ارتباطی این بخش قطع می شوند.

به طور معمول طی یک سال چهار یا پنج بار کلیه شبکه های فیبر نوری رویدر به طور میانگین بین 24 تا 48 ساعت دچار قطعی می شوند و طی این مدت تمامی راههای ارتباطی و برقراری تماس 15 هزار نفر از مردم رویدر با دیگر نقاط قطع می شود و آنها هیچ راهی برای تماس با دیگران ندارند چون هم نمی توانند از تلفنهای ثابت استفاده کنند و هم تلفنهای همراه قابل استفاده نیست.

قطع شدن 29 ساعته خطوط ارتباطی در رویدر

عبدالسلام جمالی رئیس شورای اسلامی شهر رویدر در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: مشکل قطعی تلفن و خطوط مخابراتی به مشکلی همیشگی برای بخش رویدر تبدیل شده که آخرین آن به هفته گذشته بر می گردد که به مدت 29 ساعت تمامی خطوط ارتباطی در بخش رویدر قطع شد و پنج هزار تلفن ثابت در این بخش قابل استفاده نبودند.

وی ادامه داد: طی مدت قطعی خطوط فیبر نوری در رویدر هیچ کدام از ساکنان این بخش نمی توانند با خارج از رویدر ارتباط برقرار کنند و فعالیت بسیاری از ادارات و بانکها نیز تعطیل می شود.

رئیس شورای شهر رویدر با اشاره به تلاشهای مسئولان این بخش برای رفع مشکل مخابراتی رویدر، اظهار داشت: طی یک سال گذشته مسئولان بخش رویدر چندین بار در این خصوص با مسئولان شرکت مخابرات استان هرمزگان جلساتی داشته اند و در این خصوص مکاتباتی نیز انجام شده اما هنوز علی رغم وعده هایی که مسئولان شرکت مخابرات هرمزگان داده اند، مشکلات مخابراتی بخش رویدر رفع نشده است.

جمالی افزود: متاسفانه پس از اختلال در خطوط فیبر نوری رویدر ساعتها طول می کشد تا گروههای تعمیرات مخابرات برای رفع مشکل اقدام کنند و همواره وصل شدن خطوط مخابرات در بخش رویدر بیش از یک روز به طول می انجامد.

قرار داشتن رویدر بر روی گسل

وی در ادامه با اشاره به قرار داشتن بخش رویدر بر روی گسل، تصریح کرد: با توجه به موقعیت جفرافیایی این بخش هر لحظه امکان وقوع زمین لرزه در بخش رویدر وجود دارد و در این صورت با قطع خطوط ارتباطی، مشکلات جبران ناپذیری برای مردم این بخش ایجاد خواهد شد.

رئیس شورای شهر رویدر در خصوص راهکار رفع این مشکل گفت: تنها راهکاری که به سرعت می توان آن را اجرایی کرد استفاده از خطوط رادیویی به عنوان جایگزینی اضطراری است تا در زمان قطعی تلفن بتوان از آن استفاده کرد.

همان گونه که رئیس شورای شهر رویدر به آن اشاره کرد در صورت عدم توجه به مشکلات مخابراتی در بخش 15 هزار نفری رویدر احتمال وقوع مشکلات جبران ناپذیری در این بخش وجود دارد که جا دارد مسئولان در این خصوص هرچه زودتر راهکارهای موجود را عملیاتی کنند تا مردم رویدر به راحتی بتوانند با دیگر مناطق ارتباط برقرار کنند.

نظرات 4 + ارسال نظر
علی یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:15 ق.ظ

مردی جمالی بهت افتخار میکنیم

shoayb یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 04:16 ب.ظ

یعنی هر آن ممکن است زلزله کند

نمایندگی ایرانسل رویدر یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:14 ب.ظ http://ruydar-irancell.blogfa.com/

بدینوسیله ضمن عرض پوزش از مشترکین عزیز بابت قطع چند روزه خطوط اپراتور دوم تلفن همراه در رویدر اعلام می داریم :‌

قطع خطوط ایرانسل ناشی از ایجاد تغییرات و ارتقاء برد و پهنای باند می باشد که انتظار می رود این عملیات ظرف حداکثر یک هفته پایان یابد و شاهد آنتن دهی قوی حتی در روستاهای توابع شهر رویدر نیز باشیم .

همواره از صبوری شما سپاسگزاریم . . .

مارکوپولو یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 06:24 ب.ظ

بنظر میاد روش شورای اسلامی روش خوبی باشه اول پیگیری میکنه اگه نتیجه نداد بعدش از حربه مصاحبه و فشار بر مسئولان استفاده میکنه پیش به سوی ابادانی بیشتر موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد