سرزمین نخل و قلم

اینجا مردمانش عاشق بارانند

سرزمین نخل و قلم

اینجا مردمانش عاشق بارانند

جمالی فضای سیاسی استان را به وجد آورد


تیتر اول صبح ساحل

روزنامه صبح ساحل/ عبدالسلام جمالی: دستیابی هر جریانی به اکثریت پارلمانی کلید ورود به سعد آباد است. امروز بسیاری از فعالان جریان اصولگرا که در انتخابات گذشته ریاست جمهوری کاندیدا بودند، این انتخابات را با حساسیت دنبال می‌کنند. علی لاریجانی رئیس فعلی مجلس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد باقر قالیباف شهردار تهران و محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور و طیف حامی وی با یک وسواس خاص به نتایج این انتخابات چشم دوخته‌اند. جریانها و گروهای سیاسی کشور با اعلام شکل گیری ستاد انتخابات وزارت کشور ورود به این عرصه را رسما آغاز نموده و از تهران تا هرمزگان بدنبال یارگیری و ورود عناصر مورد حمایت خود در انتخابات مجلس هستند.

انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را می‌توان یکی از حساسترین انتخابات سه دهه گذشته دانست. چون این انتخابات در موقعی برگزار خواهد شد که اولین انتخابات بعد از انتخابات سال 88 ریاست جمهوری و حوادث پس از آن است و مشخص نبودن حضور یا عدم حضور اصلاح‌طلبان، وجود جریان‌ها و گروهای مختلف سیاسی با گرایش‌های متفاوت در بین اصولگرایان، کینه‌توزیهای دشمنان انقلاب اسلامی و افزایش تحریمهای اقتصادی و تبعات هدفمندسازی یارانه‌ها اصولگرایان را با چالشهای متفاوتی روبرو ساخته است و از این روست که جریان اصولگرایی در صدد است با دست‌یابی به لیست واحد شانس خود را برای تثبیت حضور حداکثری در مجلس نهم محک بزند.

گروهها و جریان‌های مختلف سیاسی آرام آرام مشغول جمع‌بندی نهایی خود در توافق با برخی از کاندیداهای نهمین دوره‌ی مجلس هستند. در هرمزگان هم وضعیت به گونه‌ای است که تعدادی از نمایندگان سرشناس و سابق مجلس شورای اسلامی، مسوولان و اساتید دانشگاه از مدتها قبل به صورت پنهان و آشکار فعالیتهای انتخاباتی و رایزنی خودشان را برای جلب توجه مردم آغاز کرده‌اند و اسب خود را زین نموده تا بر توسن شانس و اقبالشان برای ورود به مجلس نهم در بهارستان و تصاحب یکی از صندلی‌های سبز مجلس بتازند.

 

نامزدهای احتمالی نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از هم اکنون در شهرها و روستاهای هرمزگان مشغول برنامه‌ریزی، سخنرانی و یارگیری از بین افراد مطرح و ذی نفوذ در بین قشرهای مختلف جامعه هستند تا در صورت تقویت شانس حضور در مجلس بتوانند با برنامه‌ریزی بهتر در جمع حائزان آراء قرار گیرند. حضور در مجالس و محافل، نشست‌های خانگی، محفلی، اداری، صنفی، مسابقات ورزشی، ارائه مقاله و گزارش به نشریات و روی خوش نشان دادن و مهربانی با مردم از زمینه‌سازی‌های اعلام آمادگی نامزدهای احتمالی برای شرکت در انتخابات آینده مجلس است.

حوزه انتخابیه بندرعباس بدلیل داشتن 3 نماینده در مجلس از پرچهره‌ترین حوزه‌های انتخابیه در استان است. محمد آشوری عضو هیات رئیسه مجلس، سید مصطفی ذوالقدر و محمد امین فرج‌زاده تلاش مجدد خود را برای ابقاء در مجلس آغاز کرده‌اند و بنظر می‌رسد آشوری یکی از گزینه‌های اصلی جبهه متحد اصولگرایی در استان باشد. احمد حبیبی نماینده مردم در مجلس ششم در حال رایزنی بوده و علی دیربازنماینده دوره‌های ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی که با اختلاف ناچیزی از حضور در مجلس هشتم بازماند، اینروزها سرگرم رایزنی و مذاکره با حامیان خود برای حضور قطعی و فعال در رقابتهای انتخاباتی است.

منصور آرامی شهردار سابق بندرعباس فعالیتهای خود را گسترش داده و سفرهای خود را به مناطق مختلف حوزه انتخابیه آغاز کرده و مهران شاهی عضو  سابق شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز فعالیت اصلی خود را فعلا در شهر بندرعباس متمرکز کرده و با حضور در محلات مختلف دیدگاه‌ها و انتقادهای خود را در مورد موضوعات مختلف و عملکرد بعضی از مدیران و سیاسیون استان صریحا بیان می‌کند.

ابوالقاسم جراره -مدیرکل سابق سیاسی و انتخابات استانداری- از دیگر نامزدهای احتمالی انتخابات آینده می‌باشد که در لیست حامیان دولت قرار خواهد گرفت. عبدالله بازیار و علی سلیمانی از کاندیدادهای مجلس هشتم احتمالا بار دیگر وارد عرصه انتخابات خواهند شد. موسی مولاپرست از فرماندهان سابق سپاه استان نیز در این عرصه فعالتر شده است. حسین سالاری مدیرکل سابق امور اجتماعی استانداری هرمزگان، دکتر سالاری از پزشکان شهر بندرعباس و دکتر عامری رئیس سابق دانشگاه پیام‌نور نیز از دیگر نامزدهای احتمالی این حوزه هستند.

اما از حوزه‌ی غرب هرمزگان خبرهای داغی به گوش می‌رسد. رقابت سه کاندیدای مطرح در این حوزه دیدنی خواهد بود؛ احمد جباری نماینده فعلی این حوزه که در دوره گذشته رقابت را از سید عبدالله حسینینماینده پنج دوره مجلس برده بود، این بار علاوه بر رقابت با رقیب سرشناس خود باید با محمد نصوریمعاون سابق امور عمرانی استانداری هرمزگان نیز به رقابت بپردازد. البته خالد زمزم‌نژاد عضو سابق شورای استان و بخش مرکزی بندرلنگه نیز احتمالا نامزد انتخابات مجلس در این حوزه خواهد شد. جباری به احتمال قریب به یقین در لیست جبهه متحد اصولگرایی قرار خواهد گرفت.

حوزه شرق هرمزگان و مردم شهرستانهای میناب، رودان، جاسک، بشاگرد و سیریک این روزها منتظر مصوبه مجلس درباره اضافه شدن یک نماینده به این حوزه انتخابیه هستند. اگر چه این لایحه در کمیسیون شوراها به تصویب رسیده است اما تا تصویب نهایی آنهم با وقت محدود تا آغاز انتخابات راه درازی در پیش دارد. سید علی میرخلیلی -نماینده فعلی این حوزه- همچون همیشه جای ثابت در انتخابات مجلس نهم خواهد بود و سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی مدیر کل سابق منابع انسانی استانداری هرمزگان که در دوره پیش نیز کاندیدای این حوزه بود و حسین رئیسی فرماندار سابق میناب نیز فعالیتهای نیمه رسمی خود را برای حضور در عرصه رقابت انتخابات مجلس آغاز کرده‌اند .

اگر چه در صورت اضافه شدن یک نماینده به حوزه انتخابیه شرق، اصلاح طلبان شانس خود را برای فرستاندن یکی از نیروهای خود به مجلس در این حوزه می‌آزمایند، آقایان علی و محمود رئوفی، سیدعلی ذوالقدر و خانم دکتر سیده فاطمه‌السادات ذوالقدر از کاندیداهای احتمالی این جبهه در این حوزه خواهند بود.

حال با توجه به زمان اندک تا ثبت‌نام کاندیداها (سوم تا 9 دی ماه) باید منتظر ماند و دید چه کسانی اقدام به ثبت‌نام خواهند کرد؟ چه کسانی از فیلتر شورای نگهبان عبور خواهند کرد؟ آیا اصلاح‌طلبان هرمزگان لیست انتخاباتی خواهند داد؟ اهل سنت هرمزگان به ویژه در حوزه  انتخابیه بندرعباس کاندیدای اختصاصی خواهند داشت یا از نامزدهای دیگر حمایت خواهند کرد؟ کاندیداهای جبهه متحد اصولگرایان، جبهه پایداری و حامیان دولت چه کسانی خواهند بود ؟ آیا اصولگرایان استان متحد شده و به لیست واحد خواهند رسید؟ و در آخر چه کسانی از طرف مردم انتخاب و به مجلس راه پیدا خواهند کرد؟

Apple-converted-space
نظرات 4 + ارسال نظر
دلا چهارشنبه 30 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:30 ب.ظ

از اینکه مطلب یک رویدری تیتر یک روزنامه ها میشه باعث افتخار است

ورزش نیوز پنج‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:56 ق.ظ http://http://varzaeshnyooz.mihanblog.com

اگه خواستی من را با این آدرس لینک کن

سروش پنج‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:46 ب.ظ

همیشه تیتر سنگینی میزاری
لینکش رو هم میزاشتی جالب تر بود (روز وصفحه)
راستی مطمئنی تیتر اول بود !!!!!!؟؟؟
نمیخوام بگم حالا . . . ولی نوشته های شما به نوع خودش جالبه !!!!
به هرحال برای آقای جمالی آرزوی موفقیت داریم .

!!! یکشنبه 4 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:41 ب.ظ

ای بابا آقای جعفری ...
اینو دیگه هیچی ننوشتم ... خوبه؟
حالا اینو تایید کن دیگه... آفرین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد