سرزمین نخل و قلم

اینجا مردمانش عاشق بارانند

سرزمین نخل و قلم

اینجا مردمانش عاشق بارانند

کلیدحفاظت از جان ( جریان نشتی)...

کلید حفاظت جان یکی از بهترین کلید های حفاظتیست (در برخی از خانه های رویدر نصب است) که در زیر کنتور نصب می شود و افراد را از خطر برق گرفتگی نجات می دهد.

بعنوان برادر کوچک از شما همشهریان عزیز درخواست می کنیم این کلید که قیمت ان هم گران نیست را خریداری نمایند تا ما در رویدر ،دیگرشاهد پر پر شدن عزیزانمان در اثر برقگرفتگی نباشیم.( رویدرنیوز)



استفاده از اینکلیدها در کشورهای اروپا یی اجباری بوده ودر کشورما ایران وزارت نیروتلاش می کند استفاده از آن را درمخفف RCD آینده ای نزدیک اجباری نماید .استانداری اصفهان بعد از حادثه ی که برای یک کودک در پارک  به وجود امد استفاده از این کلید حفاظتی در تمام مکان عمومی اصفهان را اجباری نمود.
اصول کار این کلیدها بر اساس اختلاف جریان بین فاز و نول می باشد ، بدین صورت که در حالت عادی اگر به هر دلیلی فاز یا قسمتی از آن به بدنه اتصالی داشته باشد تفاوت بین جریان ها پیش می آید واین تفاوت باعث ایجاد شارژ در هسته شده و ولتاژایجاد می شود. این ولتاژ می تواند به عنوان منبع تغذیه یک کنتاکتوربوده که باعث عمل کردن آن می شود.کلید حفاظت از برق گرفتگی ، افراد را در مقابل تماس مستقیم و یا غیر مستقیم با برق حفاظت می نمایدو چنانچه انسان در تماس مستقیم با فاز برق و یا غیرمستقیم ( ینعی تماس با بدنه وسائل برقی از قبیل یخچال ، فریزر ، لباسشویی و... که دارای جریان نشتی به بدنه وسائل برقی می باشد ) قرار گیرد، جریان (کمی)برق از بدن شخص عبور کرده و وارد زمین می شود . در صورتی که مقدار جریان برق عبوری ازبدن فرد حداکثر به 30 میلی آمپر برسد کلید حفاظت از برق گرفتگی  RCDسریعاً عمل نموده و برق ورودی را قطع می نماید و شخص را از برق گرفتگی نجات میدهد .

لازم بذکر است لوازم الکتریکی های که این کلید حفاظت جان را بیارند به صورت رایگان در رویدر نیوز تبلیغ می شوند.
نظرات 2 + ارسال نظر
مهتاب یکشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:49 ق.ظ

مرسی از اطلاعاتتون .یه سوال :از اداره برق باید بیان نصب کنن یا برق کش این فیوز رو نصب میکنه؟

چون بعد از فیوز است یک برق کش هم می تونه آن را نصب کنه

با خیال یکشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:30 ب.ظ

سلام
میشه بگید کجا گیر میاد؟؟

نمی دونیم شاید در لوازم الکتریکی های رویدر باشه
بندر و لار حتما گیر میاد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد