سرزمین نخل و قلم

اینجا مردمانش عاشق بارانند

سرزمین نخل و قلم

اینجا مردمانش عاشق بارانند

مصاحبه با متصدی ایستگاه هواشناسی رویدر...

مصاحبه رویدرنیوز با آقای حاج یوسف حسینی متصدی باسابقه ایستگاه هواشناسی رویدر



یوسف حسینی فرزند احمد متولد 1337 بازنشسته ی آموزش و پرورش و29 ساله که، متصدی ایستگاه هواشناسی رویدر هستم.

 

 

چه شد که بعنوان متصدی ایستگاه هواشناسی انتخاب شدید؟

یک روز مغازه حاج یوسف درجدر بودم که چند نفر از بندر امدند و دنبال فردی می گشتند برای ایستگاه و کسی را پیدا نمی کردند و به من پیشنهاد شد و من هم قبول کردم و بعد از یک ساعتی اموزش، شدم متصدی ایستگاه هواشناسی که زیر نظر اداره آب منطقه ی بخش مطالعات آب های سطحیست ، ابتدا ایستگاه جای خانه سید یوسف کمال نادیان(روبروی اداره برق) بود که در سال 1377 منتقل شد بالا تپه ی اموزش.


ممکنه بپرسم از اداره هواشناسی چند می گیرید؟

بله. 239 هزار تومان که 230 هزار تومان از اداره اب منطقه ی و 9 هزار تومان از هواشناشی اداره راه


به چه طریقی اطلاعات وضعیت جوی رویدر را منعکس می کنید؟و روزی چندبار امار می نویسید؟

اگر باران بیاد بلافاصله بعد از پایان باران، میزان بارش را از طریق تلفن اعلام می کنم و در حالت عادی ماهانه اطلاعات را داخل فرم مخصوصی پر می کنم و پست می کنم. روزی سه بار!


آمارهای خاص از زمان تاسیس ایستگاه ؟


بیشترین میزان باران ؟ 760میلی متر سال 1374

طولانی  ترین باران؟740 میلی متر سال 1371 که طی دو مرحله480میلی متر باران امد.

کمترین باراش ؟سال 1390 با 15 میلی متر

گرمترین سال؟ 49 درجه تابستان 1391

 سردترین سال؟ 1376 با منفی 2 درجه

و کل باران امسال از فروردین؟128 میلی متر


از سال 71 چه خاطراتی به یاد دارید؟

20 روز راه ورودی رویدر بسته و برق قطع شده بود و مواد غذایی در مغازه ها تمام شده و مردم برای خراب نشدن مواد غذایی باقیمانده ،انها را در سردخانه حاج حسین درساره که با موتور برق کار می کرد نگهداری می کردند.

اکثر خانه های رویدر چکه می کرد و دیوارهای حیاط خراب شده بود و مردم، برای امنیت بیشتر به مدرسه نو ساز منصف، مدرسه دینی، بانک صادرات( ساختمان نیمه تمام) و خانه های حاجی فاضلی ، سید حسین کمال نادیان و... پناه برده بودند.

و جالب بودتعدادی جوان جمع شده بودند و شب ها می گشتند و اعلام می کردند بیدار باشید احتمال دارد سیل وارد ده شود.

رویدرنیوز:

کسانی که خاطراتی از باران سال 71 در ذهن دارند یا از کسی شنیده اند  می توانند برای اشتراک در نظرات رویدرنیوز قرار دهند.

نظرات 5 + ارسال نظر
رفیق علی موتوری شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 02:03 ب.ظ

دستت درد نکن عبدالرحمان فقط اکر ادشادن فیلم باران سال 71 کیر بیارش دیکه معشرن به نظرم که اقای احمد مسیح زاده فیلمش اشبو جون که فیلم باران 71 ته دبی اشورد و شفرت بر مردم رویدر مقیم امارات

yusuf شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 06:22 ب.ظ

خیلی جالب بود دستتون درد نکنه

کرویه68 شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:10 ب.ظ

رویدر نیوز عزیز اگه تونستی فیلمی یا عکسی حتما از باران 71بزار رو سایت

داریم پیگیری می کنیم.

مع دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:41 ب.ظ

عالی بود آقای جعفری

عهدیه سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:29 ب.ظ

ممنونم جالب بود فقط یه کم کم کارن اداره هواشناسی
من خودم برام خیلی مهمه میزان بارش روزای بارونی رو بدونم بدونم چند میل باریده
کاش یه وبلاگ هم واسه همواشناسی میزاشتن ودمای هوا و میزان بارش ها رو میزاشتن خیلی خوب میشد مثلا خیلی دوست دارم میزان بارش امروز رو بدونم

از سال 71 فقط یه خاطره یادمه که ما که خونمون لب رودخانه بود نصف شب اومدن بهون خبر دادن که از خونتون برین احتمال داره سیل بیاد بارون خیلی شدید میبارید از جاده نمی تونستیم به اسونی بگذریم یادمه پدرم با یه دست منو بلند کرده بود وبا یه دستش خواهرمو اب جاده خیلی شدید بود پدرم همش بهمون میگفت اگه دمپایی تون افتاد ولش کنید که دیگه پیدا نمیشه یادش بخیر اونشب رو خونه همسایمون موندیم همه لب رودخانه ایا اومده بودن اونجا چقدر شلوغ بود
زیاد یادم نیست فقط 3 سال داشتم
روزای قشنگ وعجیبی بود
تا خیلی وقت تو رودخانه پراب بود
اب پاک وزلال یادش بخیر یعنی میشه بازم اون روزا تکرار بشه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد